måndag 22 juni 2009

Kiruna!

Att tolka en norrläning... Den boken glömde jag hemma!

Midsommarhelgen va mysig. Massa god mat, underbart sällskap och grymt roliga lekar och uppträdanden.
Midsommardagen jobbade jag dessvärre men de var rätt skönt. Hade ingen direkt lust att festa då.
Planet till Kiruna gick kl 10 på morgonen. Snälla moster skjussa mig! Love you Anki!

Wow! Jag landar mitt i Kiruna känns de som. Gruvan ett stenkast ifrån och utsikt över snötäckta berg med solsken och 22 grader ute. Snacka om kontrast!
Första dagen blev jag inaccorderad på kontor, visning av stan och lunch. Kollade festivalområdet och festlokalerna. Kommer bli sååå coolt!

Eftermiddagen tog vi en sväng till Ice Hotel och Jokkasjärvi. Tog en kaffe och våffla i solen med en oslagbar utsikt. Så underbart!
Kvällen spenderades på kontoret och jobbade med planeringen och viplistorna.
Till middag fick vi den godaste thaimaten jag nånsin ätit. Där kommer jag nog bli stammis i veckan.

Dag två och de rullar på som bara den här. Nu ska jag kila iväg på möte med Scandichefen!
Solen skiner och inte ett måln.. 22 grader och stigande... kan de bli bättre?


Ha en underbar dag! ;)

Inga kommentarer: